jueves, 18 de septiembre de 2014

The Last Battle (Chronicles of Narnia, #7)

NARNIA...where you must say good-bye...and where the adventure begin again.

The Unicorn says that humans are brought to Narnia when Narnia is stirred and upset. And Narnia is in trouble now: A false Aslan roams the land. Narnia's only hope is that Eustace and Jill, old friends to Narnia, will be able to find the true Aslan and restore peace to the land. Their task is a difficult one because, as the Centaur says, "The stars never lie, but Men and Beasts do." Who is the real Aslan and who is the imposter?


I feel this is a book for adults only. Narnia is a world you can share with kids (and they'll enjoy it) but this particular story is just too tough for a child. I'm twenty-something years old and it made me cry because it has a very sad ending.


In a few words: it has a weird shocking ending. Kind of considered at one point of the book that that would be part of the story but it one thing to think it and other reading it. 

Don't get me wrong. I loved all 7 Chronicles of Narnia, this one too. It's just that the ending seemed wrong in so many ways to me.


I gave it 5/5 stars because it's well written and the story is amazing. I hated the end but that doesn't make it a bad book to me. 



------------------------------------------------------------------------------------------------------
NARNIA...donde debes decir adiós...y donde la aventura comienza otra vez.

El unicornio dice que los humanos llegan a Narnia cuando Narnia está agitada y molesta. Y Narnia está en problemas ahora: un falso Aslan vaga por la tierra. La única esperanza de Narnia es que Eustace y Jill, viejos amigos de Narnia, puedan encontrar al verdadero Aslan y restaurar la paz. Su misión es difícil porque, como dice el Centauro, "las estrellas nunca mienten, pero los hombres y las bestias sí". ¿Quién es el verdadero Aslan y quién es el impostor?


Siento que este es un libro solo para adultos. Narnia es un mundo que puedes compartir con tus niños (y lo disfrutarán) pero esta historia en particular es demasiado difícil para un niño.
Tengo veintitantos años y me hizo llorar porque tiene un final demasiado triste (para mi gusto).

En pocas palabras: tiene un final raro e impactante. De hecho consideré que ese podía ser el final mientras avanzaba en la historia pero una cosa es pensarlo y otra verlo en el libro y leerlo.


No me malinterpreten. Me encantaron las 7 Crónicas de Narnia. Es solo que el final me pareció mal en más de una forma.

Le di 5/5 estrellas porque está bien escrito y es una historia maravillosa. Odié el final pero eso no lo convierte en un mal libro, para mi.

No hay comentarios:

Publicar un comentario